امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

دستگیری مال‌خران خارجی در مشهد | سارقان گوشی‌های دزدی را با شیشه معاوضه می‌کردند

  • کد خبر: ۱۸۰۶۰۸
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
دستگیری مال‌خران خارجی در مشهد | سارقان گوشی‌های دزدی را با شیشه معاوضه می‌کردند
ماجرای پیچیده شناسایی مال‌خران خارجی که موبایل‌های سرقتی را با شیشه معاوضه می‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز تلفن دست افسر پلیس بود که زنگ خورد. مأمور خیلی خون‌سرد آیکون سبزرنگ را به‌سمت بالا کشید و تماس برقرار شد. زنی آن‌سوی گوشی بود که از شنیدن صدای ناآشنای مردی غریبه در این‌سوی خط متعجب بود. او پی شوهرش می‌گشت. افسر کلانتری خود را جای شهروندی جا زد که گوشی را کنار خیابان پیدا کرده است. بعد از کمی صحبت، پلیس آدرس محل واقع در حوالی بزرگراه شهید بابانظر را به زن داد تا برای دریافت گوشی مراجعه کند.

دقایق به‌کندی پیش می‌رفت و این انتظار به درازا کشیده بود که ناگهان زنی کوله به دوش از دور پیدا شد. او بدون توجه به حضور پلیس به‌سمت مردی جوان رفت که دست‌بند خورده در حاشیه خیابان نشسته بود. زن خیلی دیر متوجه چشم و ابرو بالاانداختن‌های مرد شد و تا فهمید و خواست بگریزد، پلیس او را بازداشت کرد. کوله‌پشتی زن جوان راز‌های مگویی در خود داشت و پلیس مشهد را به دنیای تبهکارانی وارد کرد که خارجی بودند و دامنه شیادی‌هایشان به یکی از کشور‌های همسایه کشیده می‌شد.

در روز‌های گذشته پلیس به روال سابق با دستور سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، یکی دیگر از طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی‌اش را در نقاط جرم‌خیز و همچنین حاشیه‌شهر به اجرا گذاشت. ثمره این طرح، همچون سایر طرح‌ها بود و مأموران در مدتی کوتاه ۱۸۴ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر را دستگیر و جمع‌آوری کردند.

۱۶۱‌معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در محدوده بزرگراه شهید بابانظر، شهید چراغچی، پلیس راه امام هادی (ع) و محدوده میدان امام حسین (ع) و اسماعیل‌آباد جمع‌آوری شدند. همچنین در این راستا سه‌کیلو و ۱۰۰‌گرم انواع موادمخدر صنعتی و سنتی و تعداد زیادی ادوات استعمال و توزیع مواد افیونی کشف شد. در ادامه نیز چهار خودروسواری و هشت دستگاه موتورسیکلت که برای توزیع موادمخدر استفاده می‌شدند، توقیف و روانه پارکینگ شدند.

آغاز یک ماجرای عجیب

این طرح یک‌روزه از گرگ‌ومیش صبح شروع شد و تا بعد از غروب خورشید ادامه یافت، اما همه‌چیز در این زمان تمام نشد. در میان بگیروببند پلیس که اجازه نطق‌کشیدن به متهمان را نمی‌دادند، حرکت مشکوک یک موادفروش بیست‌وهشت‌ساله موقع فرار از چشم مردان قانون دور نماند. مرد جوان که متهم به خرده‌فروشی مواد مخدر بود، هنگام گریختن، وسیله‌ای را میان شمشاد‌ها انداخته بود. پلیس او را دستگیر کرد و بلافاصله یک سرباز با دستور مافوقش به میان شمشاد‌ها رفت و توانست یک تلفن همراه هوشمند پیدا کند.

مأموران ابتدا متهم را بازرسی بدنی کردند که از کیف کمری‌اش ۳۵ گرم موادمخدر شیشه در قالب هشتادبسته آماده توزیع کشف کردند.

یک تماس بدموقع

هر چند برای پلیس مسجل شده بود که یک خرده‌فروش موادمخدر را دستگیر کرده‌اند، اما با کشف گوشی در لابه‌لای شمشادها، احتمال اینکه متهم سارق گوشی باشد نیز وجود داشت.

مرد جوان مدعی بود که گوشی پیداشده، متعلق به او نیست و بر این موضوع اصرار داشت. مأموران مستنداتی نداشتند که بتوانند ثابت کنند گوشی برای متهم بوده است. در این میان ناگهان تلفن همراه زنگ خورد و یکی از افسران به تماس پاسخ داد. ساعتی بعد نیز با هوشیاری پلیس، زنی جوان به محل آمد و مشخص شد که همسر مردی است که به اتهام توزیع موادمخدر دستگیر شده است.

رونمایی از یک باند خانوادگی

زن خیلی دیر متوجه شد که به دام پلیس افتاده است. او هنگام دستگیری، کوله‌پشتی‌ای به دوش داشت که مأموران زیپ آن را باز کردند و چهار دستگاه گوشی سرقتی به همراه مقادیری موادمخدر شیشه از آن بیرون کشیدند. با این مدارک کشف‌شده این زوج به مقر انتظامی منتقل شدند. با دستور سرهنگ نگهبان، بازجویی‌های تخصصی از متهمان که به‌صورت باندی اقدامات مجرمانه‌ای را مرتکب شده بودند، آغاز شد.

بررسی‌های اولیه نشان داد که این زوج هر دو تبعه خارجی هستند. آن‌ها برای فرار از اتهام گوشی‌قاپی، به‌ناچار لب به اعتراف گشودند و مشخص شد که آن‌ها مال‌خر گوشی‌های سرقتی هستند و با شگردی عجیب به گوشی‌های سرقتی دست پیدا می‌کنند.

شیشه در قبال گوشی

با اعترافات این زوج، مشخص شد که آن‌ها با پرسه‌زنی در پاتوق‌های اعتیاد و چرخیدن در میان معتادان متجاهر که وسط صدمتری لابه‌لای شمشاد‌ها مشغول استعمال مواد مخدر هستند، با گرفتن هر گوشی سرقتی از این افراد، به آن‌ها شیشه می‌داده‌اند و این‌گونه ردپای خود را در این پرونده پاک می‌کرده‌اند.

تنها سؤالی که بی‌پاسخ مانده بود، وضعیت فعلی گوشی‌های مسروقه بود که متهمان معترف شدند، پس از جمع‌آوری آن‌ها را توسط یک مال‌خر دیگر از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌کرده و در کشور‌های همسایه می‌فروخته‌اند. پلیس مشهد با هماهنگی مقام قضایی، تحقیقات از متهمان برای دستگیری سایر همدستان و همچنین کشف دیگر جرائم احتمالی آن‌ها را در دستورکار قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->